fredag 9. januar 2009

Hva er det med enkelte mannfolk, som ikke makter å bli irettesatt i trafikken? 

Vi har en bratt bakke opp til huset vårt, og den er ganske så glatt nå. Da jeg skulle kjøre opp istad, så sto det en bil midt i innkjørselen vår. Jeg tok fart, mistet motet da jeg så bilen stå der, og stoppet midt i bakken. Nå er ikke jeg i nærheten av å være flink til å rygge en gang, så vi hadde litt av en tur nedover. Da jeg hadde klart å kjørt meg fast, omtrent oppå postkassestativet, kom ovennevnte bil nedover bakken. Det er kun plass til én bil, og jeg satt jo som sagt fast, så det var jo dritteit av ham å komme nedover. Da jeg til slutt hadde kommet meg ned, så dunket Roy (samboeren min) seg i pannen, for å vise han andre karen at det var teit kjøring. Da ble vedkommende så sint, at han heiv seg ut av bilen, og kom i døren til Roy. "Koffår gjør du sånn? Din forbanna idiot!" "Eeh.. Det va idiotisk kjørt av dæ!" "Idiotisk kjørt? No tar du å skjerpe dæ!" "Eeh.. Koffår ska Æ skjerp mæ?" "For du e en idiot!" "Du kan jo itj stå midt i bakken?" "Æ har vært å parkert traktoren, for æ har brøyta bakken for dåkker!" Dette ble sagt med pekefingeren langt oppi ansiktet til Roy, med biler på kryss og tvers rundt oss som prøvde å komme forbi, med sovende baby i baksetet, og med meg lettere skjelven og stressa i førersetet!  Han kan ikke ha fått seg noe på lenge. 

2 kommentarer:

  1. er mongoføre i trøndelag nå.
    leser deg:) stalker fra ED:p

    SvarSlett
  2. Ja, fy fader.

    Hyggelig med stalkere! :)

    SvarSlett