fredag 9. januar 2009

Hva skal jeg bli når jeg blir stor? Jeg aner ikke. Det er så mye jeg vil bli - og så mye jeg ikke vil bli.

Nå heller jeg mest mot sykepleier. Meeen, jeg har totalt noian for den første praksisrunden, hvor man må være på sykehjem. Jeg skifter ikke bleier på 90 år gamle mannfolk, det gjør jeg altså ikke!! ..jeg elsker søte, gamle folk - men siklende, senile med bleie..? Uæh. Dessuten har jeg ikke lyst til å lære meg å sette kateter. Og jeg liker ikke blod. Eh. Kanskje jeg må bli noe annet enn sykepleier?! 

Helst vil jeg være sekretær! Jeg har en merkelig fascinasjon for tastatur, penner, ark, post-it-lapper og binders - og hadde stortrivdes på et kontor! Såklart hadde ting tatt litt tid, ettersom jeg må starte på nytt om jeg har skrevet fjorten linjer og er uheldig og skriver feil. Og beskjeder må skrives pene, etter et stygt 1. utkast. Samboeren ser dritteit på meg når jeg lager perfekte handelister, gjerne to - tre utkast. 

Fra 1. august må jeg ha meg heltidsjobb. Da skal Vilja i barnehage, skrekk og gru! Jeg tror det er mulighet for en heltidsstilling på Bunnpris, men jeg må ærlig innrømme at jeg helst vil jobbe en annen plass. Men må jeg, så må jeg. Og vi har i hvert fall sexy uniformer der, om ikke annet. Eh.

Nei, vet du meg hva. Nå må jeg ta meg en dusj - jeg er møkkete!

 

9 kommentarer:

  1. :)
    Lykke til i jakten på den perfekte jobben
    Klem fra Lesinka på ED

    SvarSlett
  2. Aah, sekretær! Det vil jeg også! Jeg liker kontorarbeid og papir og penner og pc'er og fine ting :D Og å holde oversikt! Fint med blogg her, jeg legger deg til på bloggkoll :)

    SvarSlett
  3. Antidamen: ..vi kan starte firma, og være sekretærer? :p Hehe! Bloggkoll? Har jeg ikke sett. *google*

    SvarSlett
  4. Flink du e skrive:-) Sykepleier e ikke det dommeste valget egentlig;) hehe. Men det e jo ikke akkurat så barnevennlig me turnus da.. åsså e d ikke så alt for godt betalt heller:-/
    Mvh
    Perle;-)

    SvarSlett
  5. Neeii, det er ikke så godt betalt - men det er jo plenty muligheter til å videreutdanne seg da! :) ..turnus er nok ikke så vennlig barnevennlig, men går jo an å få en nattstilling f.eks. :) Da blir det masse penger, og masse fridager!

    SvarSlett
  6. vår digitale verden
    hjelper til med utkastene, man kan bare bruke tilbaketasten før man skriverut, legge til og trekke fra, fantastisk smart, og blåser nytt liv i sekretærkarriæren! :)

    SvarSlett
  7. ..men det er noe med det å skrive for hånd. ;D

    SvarSlett
  8. Morsomt å lese bloggen din! Du er flink til å skrive! :) Titter nok innom her en gang i blant!

    SvarSlett